Master's Degree in Administration Studies in Belo Horizonte in Brazil

Compare Masters Programs in Administration Studies 2019 in Belo Horizonte in Brazil

Administration Studies

A masters refers to the completion of a graduate study program that prepares students to further their knowledge of a specific subject or advance their careers. The majority of masters are granted by state or public universities.

In the academic world, studying administration is meant to prepare someone for a job in business. Students are expected to learn the fundamentals in areas such as business management, interpersonal skills and how to work in a team.

Brazil, officially the Federative Republic of Brazil, is the largest country in both South America and the Latin American region. It is the world's fifth largest country, both by geographical area and by population, with over 193 million people.

Quite a few higher learning institutions are sited in Belo Horizonte. Some of the significant universities and Brazil such as Faculdades Kennedy and Universidade Federal de Minas Gerais are based here.

Request Information Master's Degrees in Administration Studies in Belo Horizonte in Brazil 2019

Read More

Mestrado Profissional em Administração

Centro Universitário UNA
Campus 24 months March 2019 Brazil Belo Horizonte

Os quase 50 anos de tradição e excelência da Una no ensino e na pesquisa da Administração e sua contribuição na formação de líderes e gestores de sucesso agora chancelam o novo Mestrado Profissional em Administração. [+]

Os quase 50 anos de tradição e excelência da Una no ensino e na pesquisa da Administração e sua contribuição na formação de líderes e gestores de sucesso agora chancelam o novo Mestrado Profissional em Administração.

Um curso certo para os profissionais que desejam transitar em diferentes áreas de conhecimento, com rigor técnico e metodológico, comprometidos com a inovação e a dinâmica organizacional.

Clique aqui para acessar o edital do curso.

Público

Profissionais comprometidos com a inovação e com a dinâmica organizacional, capazes de estabelecer diálogo interdisciplinar e de transitar em diferentes áreas de conhecimento, que sejam capazes de compreender, analisar e interpretar dados e informações de natureza quantitativa e qualitativa, habilitando-se como interlocutores para o desenvolvimento de iniciativas neles sustentados; habilitados a desenvolver ou contratar serviços de terceiros. Docentes comprometidos com o conhecimento transformador, articulado com as atividades de pesquisa e extensão e que possam levar seus alunos a desenvolverem habilidades voltadas para a inovação e a dinâmica organizacional.... [-]